Könsroller i reklam

Som bevis på att jag inte har något liv kan jag berätta att jag sitter och skriver en uppsats om könroller i reklam och om hur det påverkar individ och samhälle (23:40 en lördagkväll). Jag har kollat runt lite på reklam och analyserat det, under en reklampaus i TV 6, då det visades 15 reklamfilmer, kunde man se 15 "snygga" tjejer, alltså smala och välsminkade. Under itden kunde man se två killar av detta slag och två "normalsnygga" killar, men inte en enda "normalsnygg" tjej. Och inte en enda person som var mer eller mindre knubbig. Och hur påverkar då detta individer? Givetvis får framförallt tjejer dåligt självförtroende då de inte är lika snygga som "alla andra". Sorgligt att samhället ser ut som det gör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0